Dane tekstu dla wyniku: 1
Identyfikator tekstu: IJPPAN_PolPr_GKb00323
Tytuł: Wstęga na pół Polski
Wydawca: "Polskapresse". Oddział "Prasa Krakowska"
Źródło: Gazeta Krakowska
Kanał: #kanal_prasa_dziennik
Typ: #typ_publ
Autorzy: (rtk),  
Data publikacji: 2003-12-09
Nowe krakowskie centrum Telekomunikacji może wysłać dziennie 600 tysięcy kopert
Kilkanaście milionów dokumentów miesięcznie drukują i przygotowują do wysyłki dwa Centra Drukująco-Kopertujące Telekomunikacji Polskiej. Jedno z nich otwarte zostało wczoraj w Krakowie, drugie rusza w Gnieźnie. To najnowocześniejsze i największe rozwiązanie tego typu w Polsce. Miejmy nadzieję, że rachunki za telefon będą teraz docierały do abonentów w terminie. Ostatnia akcja wyłączania telefonów klientom, którzy nie zapłacili na czas, nie porzysporzyła Telekomunikacji Polskiej przyjaciół, szczególnie, że do niektórych z nich rachunki nie dotarły wcale. - Nowoczesne Centrum, które otwieramy - stwierdził wiceprezes TP Bertrand le Guern - gwarantuje, że takie pomyłki nie będą możliwe. Dotąd Telekomunkacja Polska drukowała i kopertowała rachunki w 5 miejscach, co było kosztowniejsze i nie pozwalało dobrze zarządzać całym procesem. Krakowskie Centrum może dziennie wysłać nawet 600 tys. dokumentów a w jednej kopercie może się znaleźć 6 różnych druków. Miesięczne rachunki za telefony 10,5 mln Polaków to taśma papieru o długości równej odległości między Warszawą a Tunisem, więc sprawne drukowanie i sterowanie taką rzeką papieru to zadanie poważne. - Przed podjęciem decyzji o budowie - mówi dyrektor departamentu operacji TP Jarosław Panasiuk - zastanawialiśmy się nad zleceniem takiego zadania firmie z zewnątrz. Okazało się jednak, że to my jesteśmy największą firmą w Polsce drukującą rachunki i zdecydowaliśmy, że będziemy robili to sami - dla siebie, dla innych przedsiębiorstw grupy kapitałowej (m.in. dla telefonii komórkowej Centertel), a z czasem, także dla klientów z zewnątrz. Urządzenia za 10 mln euro i koszta adaptacji budynków zwrócą się w ciągu kliku lat, własne centra drukowania pozwalają też ograniczyć rozmiary redukcji pracowników. W trakcie konferencji prasowej jaka towarzyszyła otwarciu Centrum w Krakowie, Bertrand le Guern przyznał, że plany wzrostu przychodów Telekomuniacji Polskiej oceniane na 3 proc. w roku bieżącym, okazały się trudne do osiągnięcia i wzrost zaledwie przekroczy 2 proc. Wiąże się to m.in. z wstrzymaniem wprowadzania nowych planów taryfowych, zakwestionowanych przez Urząd Ochrony Konkurencji i KonsumentówÉ - Odwołaliśmy się od decyzji UOKiK o nałożeniu kary za rzekome praktyki monopolistyczne - stwierdził prezes le Guern. - Uważamy, że nowe propozycje były dla klientów korzystniejsze.