Dane tekstu dla wyniku: 1
Identyfikator tekstu: IJPPAN_p00008200051
Tytuł: Szwajcarska precyzja, amerykański szyk,a moc całego świata
Wydawca: "MARPAN" Spółka z o.o.
Źródło: Wieści Podwarszawskie nr 4 (923)
Kanał: #kanal_prasa_tygodnik
Typ: #typ_publ
Autorzy:  
Data publikacji: 2009-01-25
najbardziej poszukiwanych. Być może powodem tego jest wygląd nadwozia z panoramiczną szybą, a w zasadzie dwoma przedzielonymi środkowym słupkiem, przez który przechodzi przetłoczenie, idące wzdłuż całego samochodu, imitujące kręgosłup „bestii”. Ze względów bezpieczeństwa nakazano firmie rezygnację z tego słupka i model na rok 1964 ma już jednolitą panoramiczną szybę. Do napędu auta posłużył silnik V8 o mocy 365 KM. W roku 1966 zastosowano nowszy z serii zwanej big-block, o mocach 425 i 435 KM.
Trzecia generacja kultowego samochodu pojawiła się w 1968 roku, zachowując nazwę stingray. Inspiracją budowy był prototyp o nazwie mako shark II. Auto napędzał silnik V8 o mocy 350 koni mechanicznych. Kolejny kryzys paliwowy spowodował, że moc w sportowym aucie zmalała o 180 koni. Ze względów bezpieczeństwa w 1975 roku zrezygnowano z wersji roadster. W 1978 roku auto poddano poważnemu face liftingowi. Zamiast pionowej tylnej szyby osłoniętej po bokach słupkami, pojawiła się duża panoramiczna szyba.
C4, C5, C6