Dane tekstu dla wyniku: 1
Identyfikator tekstu: PELCRA_6203010001890
Tytuł: bzdury w wyborczej
Wydawca: Usenet
Źródło: Usenet -- pl.listserv.dziennikarz
Kanał: #kanal_internet
Typ: #typ_net_interakt
Autorzy: "Janusz Z. Sawicki", "ant",  
Data publikacji: 2004-01-15
"ant"
dotyczy:

Queen Mary 2 - największy statek pasażerski swiata
11-01-2004, ostatnia aktualizacja 11-01-2004 20:57
http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33182,1861235.html


w cieniastej, nie dbajacej o poprawnosc merytoryczna tekstow gazecie,
"dziennikarz" Dariusz Malinowski, nie
sprawdzajacy informacji w drugim zrodle lub nie konsultujacy sie z
(wlasciwymi, prawdziwymi) ekspertami, wykazujac brak szacunku
dla czytelnika wcisnal im (czytelnikom) m.in. nastepujace bzdury ))) ((( :


Atutem nowego flagowca firmy Cunard Line - największego na swiecie operatora
statków pasażerskich - ma być przepych, wygoda oraz -
jak zapewnia firma - niepowtarzalna atmosfera.
(((((
otoz Cunard NIE jest najwiekszym na swiecie operatorem statkow
pasazerskich...
w rzeczywistosci jest jednym z wcale nie najwiekszych na swiecie...,
w dodatku jest nawet _nie najwieksza_ czescia skladowa concernu Carnival
Corporation,
skupiajacego kilku armatorow...
od Cunarda wiekszymi armatorami sa m.in.: Carnival Cruises, Costa, P&O (Z
grupy Carnival Corporation), a takze m.in. Star Cruises,
RCCL, NCL i jeszcze pare innych...
cieniasie z Wyborczej wprowadzajacy w blad czytelnikow.. Cunardowi do bycia
najwiekszym operatorem statkow pasazerskich jest
DALEKO!


Z pewnoscia jednak "Queen Mary 2" wpływa na bardzo lukratywny rynek. Rejsy
oceanicznymi wycieczkowcami to jedna z nielicznych
gałęzi branży turystycznej, która prawie nie ucierpiała po zamach
terrorystycznych na Nowy Jork i Waszyngton.
(((((
wrecz przeciwnie..
nie twierdze, ze sobie zbudowali kosztowna zabawke i zakladali od poczatku
ponoszenie strat, ALE rynek i mozliwe na nim przychody (nie mowiac o
krociowych zystkach) NIE przedstawiaja sie w rzeczywistosci tak rozowo, jak
to przedstawil nasz dzielny, nie sprawdzajacy dobrze faktow, dziennikarz z
Wybiórczej..
nawet jesli liczba pasazerow drastycznie nie spadla, to obylo sie to wielkim
kosztem dla armatorow i operatorow..
szczegolnie po 11 wrzesnia (a zaczynalo sie to zjawisko ujawniac w mniejszym
nasileniu juz wczesniej - w efekcie duzej konkurencji
na rynku, wielkiej podazy miejsc zwiazanej z tym, ze w ostatnich latach
zbudowano kilkanascie mega-wycieczkowcow) zeby tych
pasazerow przyciagnac na poklady swoich statkow armatorzy stosowali liczne
znizki i promocje, ktore bardzo powaznie zmniejszylyu
przychody.. doszlo do tego, ze na konferencjach i sympozjach branzy
niektorzy dramatycznie nawolywali o zaprzestanie wojny
cenowej, bo przemysl (cruisingowy) sie wykrwawi...


Atutem okazało się stosunkowo duże bezpieczeństwo statków. O ile samolot z
turystami względnie łatwo zestrzelić czy wysadzić w
powietrze, to trudno nawet dużym ładunkiem wybuchowym zaszkodzić wielkiemu
statkowi pasażerskiemu.
(((((
nadzieja matka glupich i niekompetentnych...


Poza tym w ogromnym statku można zmiescić dużo więcej rozmaitych
zabezpieczeń.
(((((
- tak jest.. a poza tym takze latwiej cos ukryc lub przemycic terrorystom...
poza tym "Wyborcza" tu bzdury gada, bo wieksza liczbe ludzi na raz (na
wycieczkowcach moze byc nawed do 3000 pasazerow, w
samolocie najwyzej kilkaset osob) latwiej unicesteic, taniej i prostszymi
sposobami...
nie potrzebny jest np. stinger czy jego odpowiednik, jak do do zestrzelenia
samolotu..
wystaczy wieksza lodz z ladunkami wybuchowymi i samobojca na pokladzie...
przyklady: USS Cole... zbiornikowiec Limburg..


Jak mówia w Cunardzie, nowy statek nie jest co prawda niezatapialny , ale
zrobiono wszystko, co możliwe, by uczynić go bezpiecznym.
Nieoficjalnie mówi się nawet, że Cunard wspólnie z buduj?c? "QM 2" stoczni?
Alstom Chantiers de L'Atlantique we francuskim
Sainte-Nazaire szacował, ile i jak rozmieszczonych ładunków wybuchowych
mogłoby zatopić wycieczkowiec. Wyniki testów s? podobno
uspokajajace.
(((((
prasa fachowa (branzy morskiej, stoczniowa i dot. projektowania okretow) o
zadnych takich przewidywaniach i symulacjach na etapie
projektowania i budowy statku nie mowi..
ale "Wyborcza" jest gazeta "popularna" - musi cos "ciekawego" dla
"normalnego, szarego" czytelnika WYMYSLIC...
a na wszelki wypadek, zeby w razie czego nikt nie mial pretensji, ze
"powazna" gazeta szerzy urban myths, stosuje sie w naszej
wspanialej gazecie asekurancka formulke "nieoficjalnie mowi sie nawet..."


Statkowi zapewniono też możliwo?ć rozwinięcia sporej prędko?ci, a to na
wypadek koniecznosci ucieczki przed huraganem...
(((((((
:-)))))))
ta predkosc jest nie dla uciekania przed huraganem, tylko dla zdazenia
przeplyniecia Atlantyku w 3 dni, na czym sie zasadza
"filozofia" eksploatacji TRANSATLANTYKA (liniowca), w przeciwienstwie do
wolniejszego "zwyklego" cruiser'a, ktory sie "buja" po
Karaibach np.


Na wyniki finansowe, jakie będzie osi?gała nowa królowa mórz, czekaj? inni
operatorzy wycieczkowców. Jeżeli "QM 2" zacznie
przynosić zyski, możliwy jest prawdziwy boom na wycieczkowce, a nawet zmiana
w spędzaniu wakacji - choć dotyczy to tylko
najbogatszych klientów.
((((((
bzdura, naciaganie i nadinterpretacja.. az mi sie nie chce tlumaczyc, bo za
duzo by trzeba...
krotko mowiac autor sobie wybiorczo wybral sygnaly i te kalekie informacje
zlozyl do kupy, zeby fajnie brzmialo "bedzie chyba boom
na wycieczkowce"...
poza tym nikt nei czeka akurat na wyniki QM2...
badaja rynek (a nie wyniki jednego statku) i maja juz rozeznanie - czy ccha
zamawiac nastepne statki, czy nie chca...
a jest wlasnie tak, ze nie za bardzo chca...
boom na budowe wielkich wycieczkowcow MINAL i nie predko wroci (na pewno nie
teraz ze wzgledu na rzekome "podkrecenie" rynku przez QM2, bo takiego po
prostu nie bedzie)

a swoja droga istotnie zostal zamowiony, ale tylko JEDEN wiekszy od QM2
statek
zamowiono go jeszcze przed oddaniem QM2 do eksploatacji...
"Janusz Z. Sawicki"