Dane tekstu dla wyniku: | 1 |
Identyfikator tekstu: | PELCRA_6203010001890 |
Tytuł: | bzdury w wyborczej |
Wydawca: | Usenet |
Źródło: | Usenet -- pl.listserv.dziennikarz |
Kanał: | #kanal_internet |
Typ: | #typ_net_interakt |
Autorzy: | "Janusz Z. Sawicki", "ant", |
Data publikacji: | 2004-01-15 |
"ant"
dotyczy: Queen Mary 2 - największy statek pasażerski swiata 11-01-2004, ostatnia aktualizacja 11-01-2004 20:57 http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33182,1861235.html w cieniastej, nie dbajacej o poprawnosc merytoryczna tekstow gazecie, "dziennikarz" Dariusz Malinowski, nie sprawdzajacy informacji w drugim zrodle lub nie konsultujacy sie z (wlasciwymi, prawdziwymi) ekspertami, wykazujac brak szacunku dla czytelnika wcisnal im (czytelnikom) m.in. nastepujace bzdury ))) ((( : Atutem nowego flagowca firmy Cunard Line - największego na swiecie operatora statków pasażerskich - ma być przepych, wygoda oraz - jak zapewnia firma - niepowtarzalna atmosfera. ((((( otoz Cunard NIE jest najwiekszym na swiecie operatorem statkow pasazerskich... w rzeczywistosci jest jednym z wcale nie najwiekszych na swiecie..., w dodatku jest nawet _nie najwieksza_ czescia skladowa concernu Carnival Corporation, skupiajacego kilku armatorow... od Cunarda wiekszymi armatorami sa m.in.: Carnival Cruises, Costa, P&O (Z grupy Carnival Corporation), a takze m.in. Star Cruises, RCCL, NCL i jeszcze pare innych... cieniasie z Wyborczej wprowadzajacy w blad czytelnikow.. Cunardowi do bycia najwiekszym operatorem statkow pasazerskich jest DALEKO! Z pewnoscia jednak "Queen Mary 2" wpływa na bardzo lukratywny rynek. Rejsy oceanicznymi wycieczkowcami to jedna z nielicznych gałęzi branży turystycznej, która prawie nie ucierpiała po zamach terrorystycznych na Nowy Jork i Waszyngton. ((((( wrecz przeciwnie.. nie twierdze, ze sobie zbudowali kosztowna zabawke i zakladali od poczatku ponoszenie strat, ALE rynek i mozliwe na nim przychody (nie mowiac o krociowych zystkach) NIE przedstawiaja sie w rzeczywistosci tak rozowo, jak to przedstawil nasz dzielny, nie sprawdzajacy dobrze faktow, dziennikarz z Wybiórczej.. nawet jesli liczba pasazerow drastycznie nie spadla, to obylo sie to wielkim kosztem dla armatorow i operatorow.. szczegolnie po 11 wrzesnia (a zaczynalo sie to zjawisko ujawniac w mniejszym nasileniu juz wczesniej - w efekcie duzej konkurencji na rynku, wielkiej podazy miejsc zwiazanej z tym, ze w ostatnich latach zbudowano kilkanascie mega-wycieczkowcow) zeby tych pasazerow przyciagnac na poklady swoich statkow armatorzy stosowali liczne znizki i promocje, ktore bardzo powaznie zmniejszylyu przychody.. doszlo do tego, ze na konferencjach i sympozjach branzy niektorzy dramatycznie nawolywali o zaprzestanie wojny cenowej, bo przemysl (cruisingowy) sie wykrwawi... Atutem okazało się stosunkowo duże bezpieczeństwo statków. O ile samolot z turystami względnie łatwo zestrzelić czy wysadzić w powietrze, to trudno nawet dużym ładunkiem wybuchowym zaszkodzić wielkiemu statkowi pasażerskiemu. ((((( nadzieja matka glupich i niekompetentnych... Poza tym w ogromnym statku można zmiescić dużo więcej rozmaitych zabezpieczeń. ((((( - tak jest.. a poza tym takze latwiej cos ukryc lub przemycic terrorystom... poza tym "Wyborcza" tu bzdury gada, bo wieksza liczbe ludzi na raz (na wycieczkowcach moze byc nawed do 3000 pasazerow, w samolocie najwyzej kilkaset osob) latwiej unicesteic, taniej i prostszymi sposobami... nie potrzebny jest np. stinger czy jego odpowiednik, jak do do zestrzelenia samolotu.. wystaczy wieksza lodz z ladunkami wybuchowymi i samobojca na pokladzie... przyklady: USS Cole... zbiornikowiec Limburg.. Jak mówia w Cunardzie, nowy statek nie jest co prawda niezatapialny , ale zrobiono wszystko, co możliwe, by uczynić go bezpiecznym. Nieoficjalnie mówi się nawet, że Cunard wspólnie z buduj?c? "QM 2" stoczni? Alstom Chantiers de L'Atlantique we francuskim Sainte-Nazaire szacował, ile i jak rozmieszczonych ładunków wybuchowych mogłoby zatopić wycieczkowiec. Wyniki testów s? podobno uspokajajace. ((((( prasa fachowa (branzy morskiej, stoczniowa i dot. projektowania okretow) o zadnych takich przewidywaniach i symulacjach na etapie projektowania i budowy statku nie mowi.. ale "Wyborcza" jest gazeta "popularna" - musi cos "ciekawego" dla "normalnego, szarego" czytelnika WYMYSLIC... a na wszelki wypadek, zeby w razie czego nikt nie mial pretensji, ze "powazna" gazeta szerzy urban myths, stosuje sie w naszej wspanialej gazecie asekurancka formulke "nieoficjalnie mowi sie nawet..." Statkowi zapewniono też możliwo?ć rozwinięcia sporej prędko?ci, a to na wypadek koniecznosci ucieczki przed huraganem... ((((((( :-))))))) ta predkosc jest nie dla uciekania przed huraganem, tylko dla zdazenia przeplyniecia Atlantyku w 3 dni, na czym sie zasadza "filozofia" eksploatacji TRANSATLANTYKA (liniowca), w przeciwienstwie do wolniejszego "zwyklego" cruiser'a, ktory sie "buja" po Karaibach np. Na wyniki finansowe, jakie będzie osi?gała nowa królowa mórz, czekaj? inni operatorzy wycieczkowców. Jeżeli "QM 2" zacznie przynosić zyski, możliwy jest prawdziwy boom na wycieczkowce, a nawet zmiana w spędzaniu wakacji - choć dotyczy to tylko najbogatszych klientów. (((((( bzdura, naciaganie i nadinterpretacja.. az mi sie nie chce tlumaczyc, bo za duzo by trzeba... krotko mowiac autor sobie wybiorczo wybral sygnaly i te kalekie informacje zlozyl do kupy, zeby fajnie brzmialo "bedzie chyba boom na wycieczkowce"... poza tym nikt nei czeka akurat na wyniki QM2... badaja rynek (a nie wyniki jednego statku) i maja juz rozeznanie - czy ccha zamawiac nastepne statki, czy nie chca... a jest wlasnie tak, ze nie za bardzo chca... boom na budowe wielkich wycieczkowcow MINAL i nie predko wroci (na pewno nie teraz ze wzgledu na rzekome "podkrecenie" rynku przez QM2, bo takiego po prostu nie bedzie) a swoja droga istotnie zostal zamowiony, ale tylko JEDEN wiekszy od QM2 statek zamowiono go jeszcze przed oddaniem QM2 do eksploatacji... "Janusz Z. Sawicki" |