Dane tekstu dla wyniku: 1
Identyfikator tekstu: PELCRA_1303919961122
Tytuł: Lwi pocisk
Wydawca: Agora S.A.
Źródło: Gazeta Wyborcza
Kanał: #kanal_prasa_dziennik
Typ: #typ_publ
Autorzy: Andrzej Kublik,  
Data publikacji: 1996-11-22
e, który wiosną przyszłego roku ma trafić do salonów sprzedaży w Europie Zachodniej, to pierwsza od wielu lat "sportowa" , dwudrzwiowa odmiana auta klasy średniej francuskiego koncernu. Ostatnio Peugeot wolał produkować bardziej stateczne odmiany samochodów tej klasy. Model coupe ma rzeczywiście cechy pojazdu sportowego, ale z pewnością nie został pomyślany jako wóz na tory wyścigowe czy trasy rajdowe. Sportowy "sznyt" to część image'u tej przeznaczonej dla czterech osób luksusowej limuzyny.
W jego konstrukcji wykorzystano płytę podłogową "normalnej" odmiany modelu 406. Nabudowano jednak na niej zmienioną karoserię. Coupe jest o 5 cm niższe od normalnego Peugeota 406, przednia część jest o 6 cm dłuższa, a tylna - o 2 mm krótsza. Obniżone i wydłużone auto upodobniło się nieco do pocisku na kołach. To wrażenie Pinifarina jeszcze wzmocnił, wyoblając linie nadwozia. Pokrywa silnika jest bardziej opuszczona, a w środku - mocniej wybrzuszona. Wlot powietrza do chłodnicy został zredukowany do wąskiej szpary między pokrywą silnika a zderzakiem. Temperaturę płynu chłodzącego obniża za to powietrze dostające się do chłodnicy przez duży, trapezoidalny otwór w zderzaku. Coupe ma też reflektory bardziej szparkowatego kształtu. Kształt pocisku zawdzięcza też zaokrąglonej linii dachu, a wrażenie to potęguje wyraźnie zaznaczona, wznosząca się od przodu do tyłu linia boku nadwozia.
Ile będzie kosztować nowy model Peugeota? Z pewnością sporo, choć francuski koncern zapewnia, że zadba o konkurencyjną cenę. Nie wiadomo jeszcze, kiedy nowy samochód trafi do Polski.