Dane tekstu dla wyniku: 1
Identyfikator tekstu: PWN_1202900001368
Tytuł:
Wydawca:
Źródło: Polityka
Kanał: #kanal_prasa_tygodnik
Typ: #typ_publ
Autorzy: MAŁGORZATA ZIELIŃSKA-FAZAN,  
Data publikacji: 2004
W Polsce systematycznie rośnie rzesza chętnych na dobre, wysokogatunkowe kawy. Jeśli ktoś zaczyna przygodę z nią, może skorzystać z porady w sklepach Pożegnanie z Afryką. Personel jest przeszkolony, wie, co sprzedaje, zna smaki kawy i jej historię. Poza tym można najpierw wypić kawę na miejscu i dopiero wtedy się zdecydować.
- Klienci raczej czekają na nasze sugestie - mówi Monika Szot, ekspedientka Pożegnania z Afryką w warszawskim centrum Wola Park. - Rzadko zdarza się prawdziwy koneser. Najwięcej jest chętnych na kawy smakowe, np. irlandzką, a z tradycyjnych najczęściej kupowana jest kolumbijska i kostarykańska . Mamy także stałych klientów na najdroższą kawę Blue Mountain.
W Polsce najpopularniejsze są jednak gotowe mieszanki, a nie kawy ziarniste - wybiera je aż 75 proc. klientów. Do ekspresów najlepiej sprzedają się Tchibo Family i Jacobs. Coraz popularniejsze są smaczne włoskie mieszanki firmy Lavazza. W droższych sklepach dostępne są niemieckie mieszanki Melitta, fińskie firmy Paulinga i doskonale zrównoważone włoskie Illy.