Dane tekstu dla wyniku: | 1 |
Identyfikator tekstu: | PWN_1202900002655 |
Tytuł: | Elektronika na szosie |
Wydawca: | |
Źródło: | Enter nr 3 |
Kanał: | #kanal_prasa_miesiecznik |
Typ: | #typ_publ |
Autorzy: | Dariusz Hałas, |
Data publikacji: | 1999 |
Schemat obiegu informacji
Prosta operacja, jaką było umieszczenie w elektronicznych elementach sterujących pamięci, pozwoliła na wyeliminowanie długotrwałych zazwyczaj pobytów w diagnostycznych stacjach serwisowych. Dziś mechanik wyposażony w specjalny tester , odczytujący pamięć danego sterownika, jest w stanie szybko zlokalizować ewentualne uszkodzenie. Główną funkcją pamięci sterownika jest przechowywanie fabrycznie zaprogramowanego zestawu danych, na bazie których elektroniczny układ steruje pracą podzespołów. Oprócz tego pamięć układów stosowanych w samochodach pozwala na notowanie błędów, czyli inaczej mówiąc sytuacji, kiedy dany element zaczął pracować niezgodnie z fabrycznie zaprogramowaną specyfikacją. Stwarza to dla serwisu wręcz komfortową sytuację, dzięki której możliwe jest nie tylko usunięcie skutków, ale także znalezienie przyczyn ewentualnych problemów powstałych podczas eksploatacji samochodu. |