Dane tekstu dla wyniku: 1
Identyfikator tekstu: PWN_1202900002655
Tytuł: Elektronika na szosie
Wydawca:
Źródło: Enter nr 3
Kanał: #kanal_prasa_miesiecznik
Typ: #typ_publ
Autorzy: Dariusz Hałas,  
Data publikacji: 1999
Schemat obiegu informacji
Prosta operacja, jaką było umieszczenie w elektronicznych elementach sterujących pamięci, pozwoliła na wyeliminowanie długotrwałych zazwyczaj pobytów w diagnostycznych stacjach serwisowych. Dziś mechanik wyposażony w specjalny tester , odczytujący pamięć danego sterownika, jest w stanie szybko zlokalizować ewentualne uszkodzenie. Główną funkcją pamięci sterownika jest przechowywanie fabrycznie zaprogramowanego zestawu danych, na bazie których elektroniczny układ steruje pracą podzespołów.
Oprócz tego pamięć układów stosowanych w samochodach pozwala na notowanie błędów, czyli inaczej mówiąc sytuacji, kiedy dany element zaczął pracować niezgodnie z fabrycznie zaprogramowaną specyfikacją. Stwarza to dla serwisu wręcz komfortową sytuację, dzięki której możliwe jest nie tylko usunięcie skutków, ale także znalezienie przyczyn ewentualnych problemów powstałych podczas eksploatacji samochodu.