Dane tekstu dla wyniku: 1
Identyfikator tekstu: PELCRA_6203010000005
Tytuł: Wpływ blogów na zachowania konsumentów
Wydawca: Dziennik Internautów Sp. z o.o.
Źródło: Dziennik Internautów
Kanał: #kanal_internet
Typ: #typ_publ
Autorzy: kg,  
Data publikacji: 2006-11-16
ty związane z firmami, ich produktami i pracownikami. Jedynie 13% powiedziało, że nie prowadzi w swoich blogach dyskusji na tematy związane z firmami. Z marketingowego punktu widzenia jest więc to grupa o wielkim potencjale, która w rzeczywisty sposób może wpływać na losy firm. Włączenie blogerów do otwartego dialogu na temat marki może przyczynić się do stworzenia wpływowej grupy entuzjastów danych marek, którzy będą promować je wśród innych użytkowników internetu - uważają analitycy Edelmana.
- Dziś szeregowi pracownicy blogują na temat swoich firm, natomiast konsumenci rozmawiają bezpośrednio z osobami, które mają podobne zainteresowania. Te osoby nie mają wykształcenia związanego z mediami. Poruszają się w Sieci, dzieląc się pomysłami i współpracując ze sobą. Stale i spontanicznie współtworzą reputację produktów, marek i korporacji. Dla marketerów zwiększająca się popularność blogów wydaje się nie do przecenienia, jako zmieniające rzeczywistość, zupełnie nowe środowisko komunikacyjne. - uważa Jere Sullivan, wiceprezes Edelman Europe.
Zdaniem badaczy w Polsce trzy na dziesięć osób podjęło działanie po przeczytaniu bloga . Wśród grupy osób aktywnych, które chcą wywierać wpływ na swoje otoczenie odsetek ten wzrósł do 50% ankietowanych. Do najczęściej podejmowanych przez Polaków działań należało uczestnictwo w spotkaniu poświęconemu sprawom lokalnym lub podpisanie petycji (7%).