Dane tekstu dla wyniku: 1
Identyfikator tekstu: PWN_3202000000074
Tytuł:
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN
Źródło: Koparki: teoria i projektowanie
Kanał: #kanal_ksiazka
Typ: #typ_nd
Autorzy: Andrzej Dudczak,  
Data publikacji: 2000
Jeśli w mechanizmie napędowym obrotu koparki jest zastosowany tak zwany silnik wolnoobrotowy, to na ogół nie ma konieczności stosowania reduktorów. W takim przypadku koło satelitarne przekładni jest osadzone bezpośrednio na wale silnika, a całkowite przełożenie omawianego mechanizmu iM jest równe przełożeniu przekładni wieńcowej iW.
Integralną częścią mechanizmu obrotu koparki jest silnik hydrauliczny. Wraz z odpowiednim układem hydraulicznym, jest on źródłem napędu omawianego mechanizmu. W pracy [5], poświęconej dynamice mechanizmu obrotu koparki, została przestawiona klasyfikacja mechanizmów obrotu nadwozia koparki z punktu widzenia odmian zastosowanych w nich układów hydraulicznych.
Zostały wyróżnione trzy typy mechanizmów, którymi są: mechanizm z nieregulowaną pompą i silnikiem o stałej chłonności, mechanizm z pompą o zmiennej wydajności, regulowaną za pomocą automatu stałej mocy i z silnikiem hydraulicznym stałej chłonności, mechanizm z zamkniętą przekładnią hydrostatyczną.