Dane tekstu dla wyniku: 6
Identyfikator tekstu: PWN_1202900000948
Tytuł: Propozycje do naśladowania
Wydawca:
Źródło: Poradnik Sprzedawcy Żywności nr 6
Kanał: #kanal_prasa_inne
Typ: #typ_publ
Autorzy: BARBARA BISKUPSKA,  
Data publikacji: 1973
śmietana, ser ementaler i warmiński, cukier, mąka, kasza gryczana, ryż, makaron, pomarańcze, cytryny, orzechy łuskane, oliwa, olej sojowy, majonez, piwo jasne, piwo ciemne, mleko niesłodzone, śledzie w oleju, pola - cocta, masło roślinne, masło, palma. I od razu wyjaśnia się moja wątpliwość, dlaczego telefoniczne zamówienia są przyjmowane nie w punkcie wysyłkowym, lecz w gmachu dyrekcji - co wymaga ciągłego telefonowania do punktu dostaw i powtórnego dyktowania oraz zapisywania 20 - 30 pozycji.
Otóż punkt odpowiada, że pola - cocktę trzeba wykreślić, bo nie mają. (Pani Muszyńska z działu zamówień namawiała zresztą klientkę, aby wybrała pepsi colę, jednak bez skutku). Teraz nie zgadza się więc na wykreślenie, bo znajduje lepsze dla klientki rozwiązanie: trzeba pójść do innego sklepu i kupić. Następny bunt przy śledziach - skreślamy, zabrakło tacek, nie ma jak zapakować. - Proszę włożyć w kubeczek jednorazowego użytku i doliczyć do rachunku. Przy oleju sojowym pani Muszyńska niemal kapituluje, słysząc, że ani w punkcie, ani w innych sklepach nie ma; prosi jednak o warunkowe wpisanie. Za chwilę odbiera telefon od kierownika sklepu, przy którym działa punkt: w magazynie brak oleju, ponieważ hurtownia nie realizuje za mówień, bo nie mają od miesiąca dostaw oleju sojowego, a zapasy już wyczerpali. Dzwoni więc pani Muszyńska do hurtowni, gdzie ustala, że olej sojowy jest i powtórnie dzwoni do punktu wysyłkowego, aby olej sprowadzili i zrealizowali zamówienie. Tak więc, gdyby zamówienie przyjmował bezpośrednio pracownik punktu, to w tym przypadku klientka nie otrzymałaby trzech artykułów. Zapakowane towary wraz z dokładnie wypisanymi rachunkami rozwozi - o podanej przez klientów porze - konwojent, Zygfryd Piorunowicz, którego zaangażowano wraz z prywatnym autem. Jedynie . on spotyka się bezpośrednio z klientami: wnosi towary, przyjmuje pieniądze i wysłuchuje pochwał od osób, chorych i samotnych emerytów za tak wygodną formę usług.
- Czy 10 złotowe opłaty pokrywają wydatki na konwojenta, auto, pracownika punktu i telefoniczny dyżur?