Dane tekstu dla wyniku: | 1 |
Identyfikator tekstu: | IJPPAN_p00009601413 |
Tytuł: | Franchising - jak kupić pomysł na własny biznes |
Wydawca: | Agencja Wydawniczo-Promocyjna OPOKA |
Źródło: | Gazeta Ubezpieczeniowa |
Kanał: | #kanal_prasa_tygodnik |
Typ: | #typ_publ |
Autorzy: | Damian Stefański, |
Data publikacji: | 2004-09-28 |
Zalety franchisingu
Najważniejsze walory franchisingu to uzyskanie znaku handlowego oraz nazwy sieci – czyli ważnych dla przedsiębiorców dobrego imienia i reputacji. Już na starcie przedsięwzięcie zyskuje odpowiedni wizerunek, który jest zazwyczaj znany wśród klientów i ma renomę. Reklama całej sieci franchisingowej to dodatkowa promocja. To bardzo ważne, gdyż osoby, które same zdecydowały się rozpocząć działalność gospodarczą będą musiały długo i mozolnie starać się o klientów i budowanie własnego wizerunku. Franczyzobiorca ma ten etap za sobą, a jego zadaniem jest utrzymanie określonego wizerunku. Ważny jest też know how, który otrzymuje. Franczyzodawca zazwyczaj pomaga franczyzobiorcom w początkach działalności, w zakupie odpowiedniego sprzętu, w wyborze lokalizacji i niezbędnych szkoleniach. Dostarcza także niezbędnych informacji dotyczących organizacji i prowadzenia całego przedsiębiorstwa, więc w znacznej części przypadków nie jest potrzebne doświadczenie w prowadzeniu działalności. Wystarczy tylko odpowiedni kapitał, zapał i chęć realizacji określonych celów. Franczyzodawca skupia się także na rozwoju, dostarcza więc wszelk |